Makalecin - Güncel Blog Yazıları

The Last of Us Part II Nasıl Daha Erişilebilir Hâle Gedi?

0 59

The Last of Us Part II, 19 Haziran tarihinde olan resmi olarak çıkışına çok az bir vade kala hâlâ isminden kelam ettirmeyi başarıyor. Geliştirme ve piyasaya sürme aşamalarında birçok aksilik yaşayan The Last of Us Part II, tekrar de büyük bir oyuncu ve hayran kitlesi tarafından dört gözle bekleniyor. The Last of Us Part II'nin geliştirici firması Naughty Dog, oyunun “Bugüne kadar yapılan en tutkulu ve en erişilebilir oyun” olduğunu söylüyor. PlayStation 4'e kişisel olarak çıkacak olan The Last of Us Part II'de oyunu oynayanların daha âlâ bir deneyim yaşaması için 60'ın üzerinde opsiyon ve kişiselleştirme bulunacak. 

Naughty Dog firmasından Matthew Gallant da paylaştığı blog yazısında, oyunun birinci geliştirme aşamasından bu yana hedeflerinin The Last of Us Part II'nin bütün hayranlarının mümkün olan en yeterli aşamada oyunu deneyimleyebilmesi olduğunu belirtti. Ayrıyeten yeni çıkan haberlere nazaran Naughty Dog, The Last of Us Part II üzerinde, duyma hissini geliştirdi ve düşük görme orantısına sahip ve renk körlüğü olan oyuncular için de bir seri yeni özellikler getirdi.

Naughty Dog, The Last of Us Part II'yi nasıl daha erişilebilir hâle getirdi?

Öncelikle geliştirici firma, oyundaki ses hissiyatını ve görsel kaliteyi arttırabilmek için üç yeni manzara, ses ve oyun motoru ayarlaması geliştirdi. Ses ayarları içerisinde de 'Enchanted Listen' (Büyülü Dinleme) isimli yeni bir ses yürütme seçeneği bulunacak. Ayrıca oyuncular The Last of Us Part II'de; oto hedefleme, yüksek kontrast manzara ayarlama ve dövüş ipuçları üzere birçok oyun içi ayarlama seçeneğine de sahip olacak. Bu kişiselleştirmelerin yanı sıra oyuncular, su altına sınırsız nefes alma imkânına sahip olacak ve DualShock'larının ortada bulunan kaydırma ekranına ve kolu sallama özelliğine dâhil her tuşuna farklı bir hareket atayabilecek. Ayrıca The Last of Us Part II, tek kol manisi bulunan oyuncular için de yalnızca sağ yahut sol kolla oynayışa nazaran ayarlanabilecek.

Naughty Dog ayrıyeten, oyunun kamera hareketlerine de yeni kişiselleştirmeler getirmiş durumda. Oyuncular, ani ve sert kamera dönüşleriyle yaşanabilecek 'motion sickness' durumunun önüne geçmek için; kameranın sallanma nispetini, hareket izi suratını, kameranın takip uzaklığını ve oyunun geçtiği mekânların görülebilirlik kapasitesini ayarlayabilecek. The Last of Us Part II'de çok az görüşe sahip oyuncular için, ekranda oyundaki vazifeler doğrultusunda parlayan bir altın ok işareti oyunculara yol gösterecek. Başkaca külliyen görme engelli olan oyuncular da, Enchanted Listen modunu kullanarak ses aracılığıyla etraflarındaki düşmanları ve tüm objelerin mahallerini tespit edebilecek. Tüm bu özellikler, kulağa ziyadesiyle beğenilen geliyor. Umarız, gayri oyunlarda da bu şekil özellikler görmeye başlarız. 

Kaynak:Webtekno

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.